fredag 26 juli 2013

En Pipgris uppgång & fall

Jag köpte den på Hööks under försommaren. Den ser ut som en flodhäst men är rosa och låter som en gris, varför den gått under namnet Pipgrisen. Gaia har stolt burit runt på den under promenader och letat rätt på den när vi gjort sökövingar. Relationen mellan Pipgrisen och Gaia har dock alltid varit något... Komplex. Emellanåt har jag känt mig nöggad att undsätta Pipgrisen och erbjudit den en fristad på hatthyllan. 

Idag gick det inte längre. Pipgrisen hade slutat låta och dessutom ådragit sig en större bukskada efter en skärmytsling m Gaia. 

Men under makalöst lång tid förgyllde den våra liv.

3 kommentarer:

  1. Lyra har en sådan, hon är helt galen i den. Jag kan "tyvärr" inte låta henne ha den för länge åt gången för hon maniskt biter i den så den piper ungefär 1 gång i sekunden:P
    Min har fristad låååångt bort i en låda:P

    SvaraRadera
  2. Vet inte va ja skriva, va glad över att din hund gör sönder leksakerna så du får en anledning till att köpa nya, här har ja leksaker kvar som är ca 10 år gamla som ser nya ut :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja man får tänka positivt! ;)

      Radera

Rottweiler Dog