fredag 7 mars 2014

Skam den som ger sig

Oj vad längesedan det var jag skrev en tenta! Närmast till hands ligger väl körkortsteorin som jag gjorde i augusti förra året. Men känslan var ändå ringrostig. Laddade med plockgodis och kaffe och sedan satt jag nästan en timma och 45 minuter - resultatet får jag veta på söndag.

Men oavsett just det resultatet firar jag ikväll en annan sorts framgång - jag kan nämligen klippa klorna på Gaia själv numer. Första gången jag skulle klippa själv högg hon efter mig och eftersom vi haft så många andra saker att ta itu med, mitt lilla problembarn och jag, fortsatte jag att gå till veterinären. Jag fick med den förra ägarens "klippkort" (fyndigt namn, jag vet...) när jag fick Gaia och sedan fyllde jag på. Men det har liksom inte känts bra, klippa klorna är förstås något jag vill göra själv. Hemma. I lugn och ro. De senaste gångerna jag har haft vänner på besök har de fått vara godisassistenter. Jag har klippt en klo, vännen har gett Gaia en godis. Men igår bestämde jag för att testa helt på egen hand. Och plötsligt hände det! Två klor och väldigt mycket blodpudding. Idag två klor till.

Det är en av väldigt många saker jag tycker är så spännande med hundträning - hur tålamod, ihärdighet och vänlighet ger resultat till sist. Det är inspirerande på så många nivåer. Skam den som ger sig! För man kan lära gamla hundar det mesta. Också att få pedikyr i hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rottweiler Dog